Senarai Blog Saya

Khamis, 29 April 2010

Benarkah couple itu salah?

Setakat ilmu yang dipelajari, Syaitan tidak akan membiarkan manusia hidup dengan aman. apatah lagi kalau seorang itu seorang mu'min. Seboleh mungkin Syaitan akan cuba untuk melalaikan kita dari melaksanakan ibadah kepada Allah. AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR sekarang hampir tiada. Kerana ramai di kalangan kita sudah terlupa tanggungjawab yang sebenar.

Seorang penuntut ilmu ALLAH hendaklah membersihkan hatinya dari segala bentuk maksiat. Tetapi apa yang kita dapat lihat sekarang, maksiat gewe terutamanya seolah2 telah menjadi budaya. TETAPI BUDAYA MAKSIAT!!! macammana nak dapat ilmu yang berkat kalau hati sudah berkarat???

Cinta memang fitrah, tetapi cinta yang tidak disertakan dosa itulah cinta sejati. Couple tidak menjanjikan kita untuk hidup bahagia. Ramai yang menggunakan alasan "orang ni memang calon teman hidupku dan aku ingin menjadikan dia suami@isteri yang baik". Tetapi kalau sebelum kahwin kita dah campur aduk maksiat dalam hidup, apakah itu tanda kita akan mendapat hidup bahagia haqiqi mengikut syariat ILAHI???

Mencari jodoh memang ada dalam ISLAM, caranya juga telah dinyatakan. Bagaimana cara??? Menggunakan orang tengah, itu sebaik2 cara... elak fitnah dan hati lebih tenang.

ALLAH dah tentukan jodoh untuk kita, jangan risau, yakinlah dengan ketentuan ALLAH, itulah sebaik2nya.

Isteri solehah hanya untuk suami soleh, begitulah sebaliknya. Tetapi kalau kita sendiri tak baik, mungkinkah kita akan dapat yang baik??? Fikir2kan, semoga kita mendapat cinta insani juga redha RABBI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan